Monday, August 11, 2008

"Anker Ousdal tilbake som Postman Pat"

Anker Ousdal tilbake som Postman Pat

- Aldri mer «Postman Pat», erklærte Sverre Anker Ousdal etter å ha dubbet nærmere 30 episoder av barne-TV-serien. Snart får du høre ham med postmann-stemmen igjen.

Rune Skogseth, VG papirutgave, 11. november 2004 (sesame.no)

Sverre Anker Ousdal bekrefter at han følte at han hadde fått nok, etter å ha lagt på de fleste norske stemmene i tidligere utgaver av «Postman Pat».

- Det er slikt man sier, jeg ble en smule susete i hodet av det. Sverre Tindberg ble faktisk spurt før meg denne gangen, men han svarte at dette burde jeg gjøre.

Denne gangen har Sverre Anker Ousdal kun ansvaret for Postman Pats stemme - de øvrige stemmene ivaretas av andre skuespillere.

- Det gjør jo oppgaven enklere. Før hadde jeg mange stemmer, både de lyse og dype. Og det var ikke alltid like enkelt å huske en stemme som jeg brukte i tredje episode, og som neste gang dukker opp i 20. episode.

Ousdal forteller at han nå har dubbet halvparten av de 26 nye episodene, som har première på NRK1 i «Julemorgen» i desember.

Det dreier seg om en oppdatert versjon av den populære barne-TV-serien, hvor kvinnene har begynt å bruke bukser og den første fargede familien har inntatt den lille landsbyen et eller annet sted på den engelske landsbygden.

Det er nå 20 år siden de første episodene av «Postman Pat» ble produsert.

No comments: